ScriptaPaedagogica Logo Full screen
  • First image
  • Previous image
  • Next image
  • Last image
  • Show double pages
Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment

Zeitschrift für Philosophie und Pädagogik - 15.1908 (15)

Access restriction

Copyright

The copyright and related rights status of this record has not been evaluated or is not clear. Please refer to the organization that has made the Item available for more information.

Bibliographic data

fullscreen: Zeitschrift für Philosophie und Pädagogik - 15.1908 (15)

Periodical

Persistent identifier:
024430455
Title:
Zeitschrift für Philosophie und Pädagogik
Document type:
Periodical
Publisher:
Beyer
Place of publication:
Langensalza
Language:
German
Collection:
Pädagogische Zeitschriften
ZDB-Nummer:
2104958-0
Access restriction:
Siehe Bände

Periodical volume

Persistent identifier:
024430455_0015
Title:
Zeitschrift für Philosophie und Pädagogik - 15.1908
Shelfmark:
02 A 1756 ; RF 530 - 535
Document type:
Periodical volume
Publication year:
1908
Collection:
Pädagogische Zeitschriften
Access restriction:
Open Access

Periodical issue

Title:
Heft 5
Document type:
Periodical
Structure type:
Periodical issue
Collection:
Pädagogische Zeitschriften
Access restriction:
Open Access

Article

Title:
Fachpresse
Document type:
Periodical
Structure type:
Article
Language:
German
Collection:
Pädagogische Zeitschriften
Link zum Katalog:
BBF0515497
Access restriction:
Open Access

Contents

Table of contents

  • Zeitschrift für Philosophie und Pädagogik
  • Zeitschrift für Philosophie und Pädagogik - 15.1908 (15)
  • Heft 1 (1)
  • Heft 2 (2)
  • Heft 3 (3)
  • Heft 4 (4)
  • Heft 5 (5)
  • Das Problem der Materie
  • Zur Herbartischen Pädagogik
  • Steinbeis als Erzieher
  • Über das System der wahlfreien Fächer in den amerikanischen >Colleges< und >High Schools<
  • Ein Streifzug durch Amerikas Schulwesen
  • Neue Beiträge zur Reform des Religionsunterrichts
  • Aus der Unterrichtspraxis der Herbartianer in Thüringen
  • Besprechungen
  • Besprechungen
  • Fachpresse
  • Heft 6 (6)
  • Heft 7 (7)
  • Heft 8 (8)
  • Heft 9 (9)
  • Heft 10 (10)
  • Heft 11 (11)
  • Heft 12 (12)

Full text

 
 
 
 
 
 
 
Aus der philogophischen und pädagogischen VFachpresse 
Gutberlets Philosophisches Jahr- 
buch. 20. Jabrg. 4. Heft, 
Creusen, Des Aristoteles Lehre über 
die Willensfreiheit. -- Meier, Kausgalität 
und Identität. -- Gutberlet, Die Substanz 
als Bewegungsmelodie. --- Adlich, Rossgelin 
u. St. Angelm. --- Rezengionen. -- Zeit- 
Schriftenschau. -- Nachrichten. 
Zeitschrift für Psychologie. Von 
Ebbinghaus. 1907. 6. Heft. 
Becker, Kritik der Widerlegung des 
Parallelismus auf Grund einer natur- 
wisSengchaftlichen Analyse durch Hand- 
lung durch Driesch. -- Wastat, Der 
Bilderrahmen. 
Zeitschrift für Sinnesphygiologie. 
Von A. Nagel. 1907. Bd. 42. Heft 2. 
Messmer, Über Dunkeladaption bei 
Hemeralopie. -- Reuss, Über eine optigche 
Täuschung. -- vy. Szilly, Zum Studium 
des Bewegungsnachtbilds. -- Sewall, Bei- 
trag zur Lehre von der Ermüdung des 
Gehörorgans. -- Schornstein, Zur Deutung 
der Netzhautströme. -- Lehmann, Zur 
Frage nach der Ontogenese des plastischen 
pehons. 
Archiv für systematische Pnhilo- 
Sophie. XIII. Bd. Heft 3. 1907. 
Lemke, De motu eurvo. -- Geisgler, 
Die Dimensgionen des Raumes und ihr 
Zusammenbang. --- Sterling, Die polniSche 
 
Philogophie der Gegenwart. -- Frankl, 
Gegenstandstheoretische Beiträge zur Lehre 
vom Sogenannten logischen Quadrat. --- 
Alara, Sulla Causa del Cretinismo. -- 
Eller, Der Mensch und das Unendliche. 
-- Jahregbericht über Sämtliche Erschei- 
nungen auf dem Gebiete der Systemati- 
Schen Philogophie. 
Zeitschrift für Kinderforschung wit 
besonderer Berücksichtigung der päda- 
gogischen Pathologie (Die Kinderfehler). 
Im Verem mit Medizinalrat Dr. J. 1. 
A. Koch, ITrrenaustaltsdirektor a. D. in 
Zwiefalten u. Dr. E. Martinak, o. 6. Prof. 
der Philogophie und Pädagogik an der 
k. k. Univergität Graz, herausgeg, von 
93. Trüper, Direktor des KErziehungs- 
heims und KindersSanatormms auf der 
Sophienhöhe bei Jena und Chr. Ufer, 
Rektor der Südstädtischen Mittelschule 
für Mädchen in Elberfeld. XIII. Jahrg. 
4. Heft. 
A. Abhandlungen: Heinr. Nöll, Finger- 
tätigkeit und YPingerrechnen als Faktor 
der Entwicklung der Intelligenz und der 
Rechenkunst bei Schwachbegabten (Schluß) 
-- Marie Damrow, Der Kindergarten als 
Vorstufe der nach Fähigkeitsklassen ge- 
gliederten Schule. -- B. Mitteilungen: 
Dr. Th. Heller, Österr. Gegellschaft für 
Kinderiorschung. -- Zur Psychologie der 
Aussä8ge. -- C. Literatur,
	        

Cite and reuse

Cite and reuse

Here you will find download options and citation links to the record and current image.

Periodical volume

METS METS (entire work) MARC XML Dublin Core RIS Mirador ALTO TEI Full text PDF DFG-Viewer OPAC
TOC

Article

PDF RIS

Image

PDF ALTO TEI Full text
Download

Image fragment

Link to the viewer page with highlighted frame Link to IIIF image fragment

Citation links

Citation links

Periodical volume

To quote this record the following variants are available:
URN:
Here you can copy a Goobi viewer own URL:

Article

To quote this structural element, the following variants are available:
Here you can copy a Goobi viewer own URL:

Image

To quote this image the following variants are available:
URN:
URN:
Here you can copy a Goobi viewer own URL:

Citation recommendation

Zeitschrift Für Philosophie Und Pädagogik - 15.1908. 1908.
Please check the citation before using it.

Image manipulation tools

Tools not available

Share image region

Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment

Contact

Have you found an error? Do you have any suggestions for making our service even better or any other questions about this page? Please write to us and we'll make sure we get back to you.

What is the fifth month of the year?:

I hereby confirm the use of my personal data within the context of the enquiry made.